Hey Ladies haha ;D


there's a little boy asking his mother "Mengapa ibu menangis?"
"Kerana aku seorang wanita", his mother answered.
"Aku tidak mengerti",he said.
His mother hugged him and she said, "Dan kau tak akan pernah mengerti"
then the little boy asked his father,"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", his father only answered that.

*i changed a lil bit of it ;D

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu; kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya.. Tempat dimana cinta itu ada."



Selamilah hati wanita mu.. dan ingat lah...
Setiap Wanita itu Cantik.


sumber : seorang hamba Allah dlm Tagged ;D


quotes; Women are like apples on trees, the best ones are on the top of the tree. The men don't want to reach for the good ones because they are afraid of falling and don't want to get hurt. Instead, they just get the rotten apples from the ground that aren't so good but easy. So, the apples at the top think something is wrong with them, when in reality they are amazing. They just have to wait for the right man to come along, the one who's brave enough to climb all the way to the top becuase they value quality


kerana dirimu begitu berharga ;DD

2 comments:

faqiha said...

best entry ni :DD

Natasha Alia said...

hehh bnde2 nie tsha dpt dlm tagged.
tsha post bnde nie pon sbb dpt memberi motivasi kpd wanita2 di luar sana. hwawa XD